נושא אבטחת המידע בארגון הוא אחד הנושאים החשובים ביותר שצריך לתת אליהם את הדעת בכל ארגון באשר הוא. במהלך השגרה זה נראה אולי כמו דבר מעיק שגורם לנו לבזבוז זמן, אך ברגע האמת כאשר מנסים לפרוץ למערכות הארגון, הכנה מקדימה שמתבצעת בצורה נכונה יכולה להיות ההבדל בין הצלחת המתקפה ונזק עצום לארגון לבין מניעת ההתקפה. אחד הפתרונות הקלים והיעילים ביותר להגנה מפני פריצות הוא שימוש עם אימות דו שלבי במערכות הארגון.

למה בכלל צריך להשתמש באימות זה?

כאשר אתם מתחברים לאתר או מערכת כלשהי, אתם משתמשים עם שם משתמש וסיסמא שאותה רק אתם יודעים, או כך לפחות אתם חושבים. את שם המשתמש בדרך כלל קל מאוד לגלות ולעיתים הוא אף גלוי לכל, ולכן הוא כלל לא מהווה מכשול עבור פורץ פוטנציאלי. הסיסמא היא אמנם משהו שהרבה יותר קשה לגלות, אך כיום ישנן לא מעט דרכים לגלות את הסיסמא שלכם במינימום של מאמץ. דוגמאות נפוצות הן שימוש עם תוכנות שסורקות במהירות סיסמאות נפוצות, פריצה למסדי נתונים שבהם הסיסמא שלכם מופיעה, ועוד כל מיני שיטות ודרכים שמאפשרות לפורצים לגלות את הסיסמא שלכם. אז מה הפתרון? שימוש עם אימות דו שלבי.

מהו אימות דו שלבי?

כאשר מדברים בעולם הטכנולוגיה על אימות דו שלבי הכוונה היא בדרך כלל לשימוש עם שכבת אבטחה נוספת מעבר לסיסמא. השיטה הנפוצה ביותר ליישום של אימות דו שלבי היא שליחת SMS למכשיר הנייד שלכם עם סיסמא זמנית, מה שמאפשר לוודא שאתם אלו שמנסים להיכנס אל החשבון. נתאר לעצמנו מצב שפורץ מצליח לגלות את הסיסמא שלכם לדואר האלקטרוני, הוא מנסה להיכנס והסיסמא נכונה, אבל את השלב של אימות באמצעות SMS אין לו דרך לעבור. זוהי רק דוגמא אחת לסוגים שונים של שכבות אבטחה נוספות שאפשר באמצעותן למנוע פריצה לחשבונות מקוונים, ולהגן על המידע שלכם. כאשר מדובר על מידע ארגוני שחשיפה שלו יכולה להיות בעלת נזק פוטנציאלי גדול מאוד, ישנה חשיבות רבה מאוד לשימוש עם אימות דו שלבי.

כיצד מטמיעים אימות דו שלבי בארגון?

השלב הראשון בתהליך ההטמעה של אימות דו שלבי במערכות הארגון צריך להיות שיחות הסברה עם העובדים, תוך שאתם דואגים שיבינו מדוע מדובר על דבר חשוב כל כך. בסופו של דבר אימות דו שלבי דורש עוד כמה שניות בכל כניסה למערכת, וישנם אנשים שיעדיפו בשמחה לוותר עליו. ולכן, הסברה מקדימה היא דבר חשוב בתהליך ההטמעה. לאחר מכן מגיע השלב של בחירת הטכנולוגיה המתאימה ושכבת האבטחה הרצויה שתתאים לצרכי הארגון שלכם. לאחר הבחירה אפשר להתחיל בהטמעה הדרגתית של שכבת האבטחה החדשה תוך הסברה מפורטת לעובדים כיצד משתמשים בה כדי שתהיה יעילה.

אימות דו שלבי – לא לסמוך רק עליו

אז נכון שאימות דו שלבי הוא חלק חשוב בשמירה על ביטחון המידע בארגון, אך בהחלט לא מדובר על משהו שאפשר לסמוך רק עליו. למעשה, כדי להגן על המידע בארגון רציני מתבצעת עבודה גדולה מאוד, אשר כוללת עזרה מחברות המתמחות בתחום. חברה כזאת תוכל לספק לארגון שירותים חשובים לאבטחת הארגון כמו שירותי Firewall – חומת אש ועוד. רק מעטפת שירותים מתאימה שנבנתה בהתאמה אישית על ידי מומחי אבטחה שלמדו היטב את צרכי הארגון שלכם, תוכל להעניק לכם את השקט הנפשי בידיעה שיחד עם הגברת האבטחה בעזרת האימות הדו שלבי, עשיתם כל מה שאתם יכולים כדי להגן על המידע שלכם.

הטמעת פתרונות אבטחה בארגון – למי כדאי לפנות?

להחלטה לאיזה חברה לפנות עבור הטמעה של פתרונות אבטחה בארגון ישנה חשיבות רבה. רק בחירה בחברה מקצועית וגדולה בתחום תבטיח לכם את מקסימום ההגנה מפני ניסיונות התקיפה, והגנה מרבית על המידע שלכם. אחת החברות הגדולות והמובילות בתחום בישראל היא חברת טריפל סי, אשר מציעה מגוון רחב של שירותים ללקוחות פרטיים ועסקיים, ובין היתר מציעה שירותי אבטחה שונים ברמה הגבוהה ביותר עבור ארגונים מכל הסוגים. בחירה בטריפל סי תעניק לכם את הביטחון שעשיתם את הבחירה הנכונה ונתתם לטובים ביותר לשמור על מידע הארגוני שלכם, כל זאת מבלי לשכוח כמובן להוסיף את האימות הדו שלבי למערכות העסק.