בעולם הטכנולוגי של ימינו שלא מפסיק להתקדם, ישנן המון דרכים ליצירת קשר אחד עם השני, באמצעות אפליקציות שונות שמאפשרות לשלוח מסרים מיידיים ולהתכתב עם מי שרוצים בצורה נוחה וקלה. ועדיין, הדרך הוותיקה ביותר לשליחת הודעות כתובות באמצעות האינטרנט – הדואר האלקטרוני, היא חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. מרבית האנשים משתמשים בה עבור דברים כמו קבלת חשבונות, שליחת מסמכים וכד', וכמובן בעולם העסקים שם השימוש בדואר האלקטרוני מהווה חלק בלתי נפרד מהעבודה היום יומית.

האם השימוש בדואר האלקטרוני הוא מאובטח?

אנשים נוטים משום מה לחשוב שהדואר האלקטרוני והתכתובות ששולחים דרכו הן מאובטחות, ואף אחד לא יכול לראות מה שהם שולחים או מקבלים. האמת היא שונה – גופים כמו ממשלות וארגוני ביון יכולים באמצעות תוכנות מתקדמות לחדור לתכתובת מייל פרטיות ועסקיות, ולדלות מהם את המידע שהם צריכים. זה משהו שמתבצע ברמה היום יומית במדינות עם שלטון דיקטטורי שהממשל עושה כל מה שהוא רוצה, אבל גם במדינות דמוקרטיות ומתקדמות זה יכול לקרות כאשר מקבלים את האישור הנדרש מבית המשפט. אז האם יש דרך בכל זאת לשמור על הפרטיות ולמנוע דליפה של מידע רגיש מתכתובת מייל? התשובה לכך היא כן. שימוש ב-PGP מאפשר להתכתב באמצעות המייל וכן לקבל ולשלוח מסמכים בצורה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לחדור את חומת האבטחה.

מה זה PGP ועד כמה הוא מספק הגנה?

PGP אלו ראשי התיבות Pretty Good Privacy. זהו פרוטוקול הצפנה אשר מאפשר למשתמשים בו להצפין את התוכן של המיילים שלהם, בצורה כזאת שרק הנמען הוא זה שיוכל לפענח ולקרוא את התוכן. מדובר על פרוטוקול וותיק שקיים כבר משנות ה-90, אשר עד היום מספק הגנה מיטבית ומאפשר לשלוח מיילים בצורה שלא מאפשרת חדירה של גורם חיצוני. כמו כל טכנולוגיה, גם PGP הוא אינו בלתי חדיר לחלוטין, אך בהחלט מספק הגנה מספקת וחזקה במיוחד. למעשה, כיום במערכות העיתונים הגדולות והנחשבות בעולם כמו הניו יורק טיימס ואחרות, מספקים לעיתונאים את הידע והכלים הנדרשים כדי להשתמש עם PGP משום שההודעות שהם מקבלים ושולחים מכילות תוכן רגיש במיוחד, וישנה חשיבות לכך שלא ידלוף גם לגורמים כמו ממשלות וסוכנויות ביון.

איך עובד פרוטוקול PGP?

פרוטוקול PGP כמו סוגי הצפנה אחרים פועל בעזרת 2 מפתחות – מפתח פרטי ומפתח ציבורי. המפתח הציבורי מפורסם לכל ובאמצעותו מבצעים את התקשורת. המפתח הפרטי מסייע לשמירה על רמת הצפנה גבוהה, והוא נשאר חסוי לאורך כל התהליך. כאשר שולחים הודעת מייל המוצפנת באמצעות PGP, מתקיים תהליך הצפנה שבו התוכן עובר הצפנה בעזרת המפתח הציבורי של האדם שאליו נשלח המייל, ולאחר מכן בעזרת המפתח הפרטי של הנמען אפשר לפענח את המייל ולקרוא את תוכנו. התהליך הזה מאפשר למנוע מגורמים לא מורשים כמו ממשלות, גורמי ביון או האקרים לגשת אל תוכן המייל ולשלוח הודעות בצורה מאובטחת.

אתגרים בשימוש עם פרוטוקול PGP

השימוש עם PGP ללא ספק חשוב כדי לשמור על פרטיות המידע שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שהשימוש אתו מספק כמה אתגרים שצריך להתמודד איתם:

  • מורכבות טכנית: שימוש עם פרוטוקול PGP דורש הבנה טכנית ברמה מסוימת, גם עבור ביצוע של פעולה בסיסית כמו שליחת מייל.
  • ניהול מפתחות: יש צורך לנהל בצורה חכמה את המפתחות הפרטיים והציבוריים, משום שאובדן המפתחות יכול להוביל לאובדן הגישה לתכתובת המייל.
  • בעיות תאימות: לא כל שירותי המייל תומכים בצורה מלאה ב-PGP ולעיתים נגרמות בעיות שונות כתוצאה מכך.

הדרך הטובה ביותר להגן על המידע העסקי

בסופו של דבר, תחום האבטחה הוא עולם גדול שכולל בתוכו המון דברים, וחברה רצינית שרוצה להגן על המידע שלה מפני גורמים כאלה ואחרים, חייבת לפנות אל מקום מקצועי המעסיק אנשי מקצוע בתחום, שתדאג לספק לה שירותי אבטחה ברמה גבוהה. אחת החברות המובילות בישראל במתן פתרונות מחשוב ואבטחה לעסקים היא חברת טריפל סי, אשר מציעה מגוון רחב של שירותים שונים ובהם: שירותי Firewall, אבטחת ענן ועוד. טריפל סי מעמידה את שירות הלקוחות בראש סדר העדיפויות, כך שתוכלו לקבל מענה זמין, יעיל ומקצועי בכל עת ולהנות משירותי אבטחה מתקדמים ותוכלו להיות רגועים שאתם בידיים הטובות ביותר.