מדריכי אינטרנט

אודות

בשירותי האינטרנט ישנן 3 תקלות נפוצות:

  • חוסר סנכרון לתשתית
  • איטיות – בחיבור קווי/אלחוטי (WIFI)
  • ניתוקים

במדריך זה נפרט את הפתרון הראשוני שניתן לבצע בעצמכם ע"י מספר פעולות פשוטות,
פעולות אלו יכולות לחסוך לכם זמן יקר. במידה ואף אחת מהפעולות לא עזרה, ניתן כמובן ליצור קשר עם מוקד התמיכה שלנו, אשר פתוח לרשותכם 24/7 וזמין במספר 6400*.

תקלת סנכרון לתשתית

במידה ונורת DSL אינה דולקת בנתב, או שהיא מהבהבת ולא מצליחה להתקבע, הדבר מצביע על חוסר תקשורת לספק התשתית (בזק).
  1. במידה ובבית קיים גם קו טלפון של בזק/פקס, יש לוודא כי בכל השקעים שאליהם מחובר ראוטר/טל'/פקס קיים פילטר (מפצל). ייתכן שזה הגורם לבעיה ויש לחבר כזה לכל שקע.
  2. במידה ובבית אין קו טל'/פקס – ניתן לנתק את הפילטר מכל השקעים (במידה והכבל בין הנתב לפילטר מתאים לחיבור השקע או שאפשר להחליפו).
  3. יש לנסות להחליף את כבל הטלפון (במידה ויש) בין הנתב לשקע בזק.
  4. יש לנסות להחליף את הפילטר (במידה ויש) שאליו מחובר הנתב.
  5. במידה ויש שקעי בזק נוספים בבית, יש לנסות לחבר לעוד שקע אחד או שניים על מנת לשלול תקלה בשקע הספציפי שהנתב מחובר אליו.
  6. יש לוודא כי טכנולוגיית הנתב תואמת את החבילה אליה אתם מחוברים. בחבילה עד 15 מגה – על הנתב צריך להיות כתוב ADSL. מעל 15 מגה – על הנתב צריך להיות כתוב VDSL.
  7. במידה ובבניין שלכם, או בבניין ליד, יש שיפוצים/תמ"א – יש לוודא עם הקבלן כי הוא לא פגע בכבל של בזק מחוץ לבניין. אם כן – הטיפול באחריותו.
  8. במידה וניתן להשיג נתב אחר מחבר, שכן, משפחה – יש לנסות לחברו על מנת לשלול אפשרות של תקלה בנתב הקיים.

תקלת איטיות

איטיות בעת הגלישה באינטרנט מתאפיינת בעליית דפים איטית, הורדת קבצים, וכו'. בחיבור אלחוטי אין התחייבות למהירות מכיוון שהדבר מושפע מהרבה גורמים כמו: איכות הנתב, מרחק מהנתב, עומס על תדרי ה-WIFI באיזור וכו'.
בראש ובראשונה בצעו בדיקת מהירות באתר טריפל סי. מהירות תקינה בחיבור קווי היא בטווח של עד 20% פחות ממהירות החבילה.


במידה והמהירות בבדיקה אינה תקינה, ניתן לבצע מס' צעדים פשוטים:

  1. יש לכבות את כל תוכנות שיתוף הקבצים במחשב: utorrent, google drive, dropbox וכו'. הסיבה היא שתוכנות שיתוף קבצים יכולות להעלות ולהוריד קבצים בכל זמן נתון, דבר שעלול להוריד את מהירות האינטרנט בכ-80%.
  2. יש לנתק את כל המכשירים המחוברים לרשת הביתית (בקווי או באלחוטי) – ייתכן שבאחד המכשירים מופעלת תוכנת שיתוף קבצים, או כל דבר אחר ש"סוחב" מחבילת האינטרנט ברשת הביתית. בנוסף, ייתכן כי מישהו משתמש לכם ברשת האלחוטית ולכן יש עומס על הרשת הביתית. כיבוי ה-WIFI מנתק גם אותו כמובן.
  3. בחיבור אלחוטי – לאחר כל ביצוע הפעולות למעלה, יש לנסות לבצע בדיקה בקרבה של עד 2 מ' ללא קירות מהנתב.

במידה והמהירות עדיין נמוכה יחסית, יש לוודא כי הנתב נמצא במרחק של לפחות 40 ס"מ ממכשיר הפולט קרינה חשמלית (מסך, רמקולים, טלוויזיה וכו'), מכיוון שקרינה חשמלית משבשבת את אותות ה-WIFI. רשת ה-WIFI עובדת ע"י העברת האינטרנט על גבי ערוצי רדיו. כאשר יש עומס על ערוץ מסוים ברגע נתון, מהירות האינטרנט תפחת באופן משמעותי עד כדי חוסר גלישה/חיבור. ניתן לנסות לשנות את ערוץ התדר שבו ה-WIFI משתמש . על מנת לדעת כיצד לשנות את הערוץ בנתב שלכם, חפשו בגוגל את דגם הנתב, ולאחר מכן Change Channel.

  • ניתן להוריד את אפליקציית WIFI Analyzer מחנות האפליקציות למכשיר הנייד על מנת לדעת איזה ערוץ הכי "פנוי" כרגע בסביבתכם. השימוש באפליקציה באחריות הלקוח בלבד, טריפל סי אינה לוקחת אחריות על השימוש בה.

טריפל סי אינה לוקחת אחריות על הפעולות המבוצעות בנתבים שלא סופקו על ידה (גם לא על ידי נציג תמיכה) והפעולות במדריך הן באחריות הלקוח בלבד.

תקלת ניתוקים

לעיתים יש ניתוקים בעת גלישה באינטרנט בחיבור קווי. במקרה כזה, יש לנקוט בסדר הפעולות הבא:
צעד ראשון חשוב מאוד לשים לב האם בעת ניתוק, נורת ה-DSL בנתב נכבית או לחילופין מתחילה להבהב. במידה וכן, יש ליצור קשר עם מוקד התמיכה ולהסביר זאת. במידה ולא, יש להמשיך לבדיקות הבאות.

  1. יש לנתק את כלל המכשירים המחוברים לנתב באופן קווי פרט למכשיר אחד ולבדוק לאורך זמן יחסי האם הניתוקים פסקו. למשל, אם חוויתם ניתוק בכל שעה, יש להשאיר את הציוד מבודד לפחות ל-3 שעות לוודא שאכן אין ניתוקים.
  2. החלפת כבל רשת (במידה ויש) מהמחשב לנתב.
  3. החלפת יציאת LAN מהיציאה הנוכחית ליציאה אחרת (יציאה צהובה בגב הנתב).
הקודם הבא